Dieta

Zjedz śniadanie!

Tym razem mamy dla Was propozycję trzech lekkich śniadań przed treningiem albo jako drugie śniadanie do zabrania w trasę. Przed zawodami warto mieć coś sprawdzonego, a nie dowiemy się, jak nasz czuły (zwłaszcza w biegu!) układ pokarmowy zareaguje na nową propozycję,... czytaj dalej

Wegańska zupa z (naukową) wkładką

Zagryźć nudę Nuda nas tuczy. Tak przynajmniej twierdzą brytyjscy naukowcy. Wg nich, po niezdrowe jedzenie sięgamy… z nudów. Tak, my górscy wymiatacze też. Specjaliści stwierdzili np., że im bardziej nudny film, tym więcej niezdrowych przekąsek znika z talerzy.... czytaj dalej

W ultrakuchni: daktylowe kulki mocy

Przepis na kulki mocy zapoczątkowuje cykl przepisów wege dla sportowca tak wymagającego, jak biegacz górski długodystansowy. Zaczynamy na słodko, bo chcemy Was rozpieścić, a jak wiadomo – przez żołądek do serca! Małgorzata Jachacz-Łopata, Daniela Milka Po­sta­ra­my... czytaj dalej

Zimą? Seter i kasza

Zima to czas, kiedy wielu osobom ciężko zmotywować się do wyjścia na trening. Mokro, zimno, ciemno, wieje – brrr! Wizja przeziębienia podsuwa „rozsądne“ argumenty pozwalające zostać w ciepłym domu. Jak zatem zadbać o energię do biegania i zabezpieczyć się przed... czytaj dalej

Z awokado i pomidorami

Nie jesz, daleko nie pobiegniesz. Tę prawdę zna każdy ultras. A że na księgarskich półkach od kilku tygodni gości książka „Kuchnia dla biegacza. Siła z roślin” – o czym piszemy w kolejnym artykule – proponujemy przepis właśnie z tej pozycji. Klasyczna sałatka z... czytaj dalej

Ultras o napędzie roślinnym

Wygląda smakowicie, pachnie ziołami, rzodkiewką i owocami… Na półki księgarni trafiła właśnie „Kuchnia dla biegacza. Siła z roślin”, czyli pyszne zestawienie tego, co powinien jeść każdy góral i ultras. Książkę na razie tylko przeglądnąłem i pobiegłem do kuchni, bo... czytaj dalej

Pin It on Pinterest

Share This