single

Odporność przez cały rok

Jesteśmy stale w mniejszym albo większym stopniu narażeni na działanie wirusów, bakterii czy innych szkodliwych drobnoustrojów, jak również związki rakotwórcze. Dlatego warto będzie również dbać o sprawność układu odpornościowego. To on chroni i walczy i dlatego im będzie sprawniejszy tym mniejsza będzie szansa na rozwój choroby infekcyjnej czy nowotworowej.

Dla poprawy odporności będzie można rzeczywiście wiele zrobić. Bardzo istotna kwestia to między innymi należyta profilaktyka. Domowe metody są różne. Można spożywać wodę z miodem i cytryną, produkty zasadotworcze, spacerować każdego dnia, odpoczywać, warto mieć uporządkowane emocje, stosować zioła

Woda to zawsze idealny i najlepszy napój. To dzięki niej nasz organizm prawidłowo funkcjonuje i liczyć będzie można na dobre zdrowie. To właśnie woda jest dokładnie tym czego organizm potrzebuje między innymi by usuwać skutecznie szkodliwe substancje, które powstają w trakcie procesów w komórkach i tkankach. Jeśli ktoś pije zbyt mało wody to krew robi się gęsta i płynie wolniej. Wszystkie tkanki są niedożywione, podtrute oraz niedotlenione. To prowadzi do pojawienia się zaburzeń w pracy układow oraz narządów również zaburzeń odporności, w układzie moczowym dość szybko rozwijają się bakterie, pojawiają się infekcje nerek, pęcherza, pojawiają się związki krystaliczne a to dalej prowadzić będzie do rozwijania się kamicy. Mała ilość wypijanej wody to często przyczyna różnych infekcji. Uważa się, że 6-8 szklanek dziennie to minimum.

Spożywaj produkty zasadotwórcze

Ludzka krew powinna mieć lekko zasadowy odczyn, nigdy kwaśny. Osoby, które mają bardziej zasadowy odczyn mogą liczyć na to, że będą mniej podatne na różnorakie choroby. W czasie przemian pokarmu w organizmie powstają substancje, które mają określone pH w płynach ustrojowych. W zależności od tego co jemy właśnie krew może uzyskiwać odczyn zasadowy i kwaśny. Nie trzeba jednak patrzeć na to jaki smak mają potrawy, ponieważ liczy się to co będzie powstawać z ich rozłożenia. Jeśli pokarm ma dużo chloru, fosforu, siarki czy azotu ma działanie kwasotwórcze. Zaś te bogate w magnez, wapń i potas będą działać zasadotwórczo. Pośród tych produktów, które warto spożywać są oczywiście owoce i warzywa. Natomiast unikać powinno się produktów wysokoprzetworzonych, słodkich oraz produktów mięsnych.

Codziennie spaceruj

Zdrowie i sprawność układu immunologicznego jest bardzo mocno uzależnione od tego czy ktoś jest fizycznie aktywny. W czasie ćwiczeń fizycznych zaobserwowano wzrost poziomu inteferonu, a więc większe uwalnianie interleukiny 1 oraz 2 i większa aktywność limfocytów. Wszystko to sprawia, że ćwiczenia fizyczne są bardzo dobre dla pracy układu odpornościowego.

odpoczynek

Naucz się odpoczywać

W czasie snu nadnercza będą wydzielać kortyzol, hormon, który odpowiada za regulowanie działania układu odpornościowego, hamującego procesy zapalne. Dlatego dobry sen jak żadne lek pomaga uporać się z infekcjami. Immunolodzy uważają, że najbardziej pomagać będzie ten nieprzerwany i trwający długo sen. W czasie infekcji dobrze będzie spać nawet kilkanaście godzin na dobę. W trakcie snu wydzielana jest także melatonina, która jest antyutleniaczem i będzie pomagać w walce z wolnymi rodnikami, zmniejsza ryzyko rozwoju choroby nowotworowej.

Uporządkuj emocje

Kontrolowanie emocji ma bardzo duże znaczenie, jeśli chodzi o pracę układu odpornościowego. Badania naukowe pokazują, że osoba, która nie radzi sobie z napięciem emocjonalnym bardzo często ma poważne problemy jeśli chodzi o rozwój chorób.

Stosuj zioła

Jeśli chcemy poprawić pracę układu odpornościowego będzie można stosować ziołowe preparaty, które to ułatwią. Cenne będą takie składniki jak nagietek lekarski, jeżówka pospolita, aloes, wyciąg z pestek grejpfruta, nasiona kozieradki, czosnek, cebula, koci pazur czy olej wiesiołkowy.

Nie marznij i nie przegrzewaj się

Strój zawsze trzeba dopasować do pogody. Nie można zapominać o szaliku i czapce, ponieważ przez głowę ucieka aż 30% ciepła. Jednocześnie jednak nie można się również przegrzewać, dlatego, gdy jest ciepło nie przesadzajmy z ilością ubrań.